Skolskjutsar

Påminnelse om busskort/skolskjuts
Alla som är berättigade till skolskjuts/busskort får automatiskt sitt kort laddat till skolstarten på hösten och behöver inte göra någon ansökan.

OBS! Var rädd om busskorten. Det är samma busskort som ska användas under hela skoltiden

Läsåret 2021/2022 gäller samtliga skolkort för fritt resande på helgfri måndag-fredag klockan 4 - 19 på UL:s bussar, Upptåg, och SL-pendeln på sträckan Uppsala - Arlanda. Hemresans sista delresa måste startas senast klockan 19. Kortet gäller under perioden 16 augusti – 23 december 2021 och 10 januari – 10 juni 2022.

De som har växelvis boende ska ansöka om skolskjuts/busskort varje läsår.

När det gäller ansökan om taxi för elever med t.ex. trafikfarlig väg, avstånd till hållplats eller utifrån funktionsnedsättning så ska vårdnadshavarna ansöka om detta varje läsår. Taxi för elever med funktionsnedsättning ska styrkas med läkarintyg varje år.

Ansökningsblankett finns på Uppsala kommuns hemsida, skola och förskola, grundskola, resor till och från skola.

Bra att veta om skolkortet

Har ni frågor ang. skolskjuts/busskort, kontakta Uppsala kommun:
Mail: antagning.skolskjuts@uppsala.se
Tel: 727 08 00 mån-fre 9.30-11.30
Övriga frågor om skolbussarna:
UL s kundtjänst på telefon 0771-14 14 14.

Tidtabeller för bussarna till och från Skuttunge skola hittar du i UL:s reseplanerare eller i UL-appen.

Uppdaterad: